Copy Compleet: al je webteksten in één keer af
Zelf nieuwe teksten schrijven? Voor je héle site? Je ziet al sterretjes bij het idee.
Aan de andere kant: uitstellen kan ook niet. Zonder goeie copy heb je geen verhaal en geen zeggingskracht. Lekker dan.
Zal ik je websiteteksten schrijven? Dan kom jij op alle pagina’s perfect voor de dag. We gaan je lezers precies uitleggen waarom ze bij jou moeten zijn.
Met jouw drive is niks mis. Maar toch komen je webteksten niet van de grond
Niet handig. Want je realiseert je heel goed dat je website de basis is voor al je marketing.
Maar ja, je hebt wel wat beters te doen
De webteksten staan boven aan je actielijst, maar ze zakken steeds weer naar de laatste plaats.
Ja, ergens in Word staat wel een documentje met wat ideeën. Maar opschrijven wat jij wilt zeggen, en dat matchen met wat de lezer wil horen? Voor elke webpagina? En dan ook nog een menustructuur bedenken én een goed aanbod én converterende teksten schrijven?
Poeh. Niet te doen.
Ondertussen raak je steeds verder achterop
Jij ontwikkelt je – maar qua webteksten heb je wat in te halen. ’t Is hoog tijd dat je op je website precies vertelt wat jij doet, voor wie en waarom.


Écht een talent
Ik dacht dat ik best aardig kon schrijven, maar wat ben ik opgelucht dat ik mijn webteksten heb uitbesteed aan Ida. Zij wist mijn verhaal te transformeren in een kristalheldere tekst die leest als een trein. Ze heeft woorden gegeven aan wie ik ben en wat ik te bieden heb. Tegelijkertijd voelt de lezer dat het voor hem of haar geschreven is. Dat is niet alleen echt knap, dan heb je gewoon écht een talent.
Manon van Noort, organisatieadviseur en coach

Copy Compleet. Lekker ál je websiteteksten laten schrijven
Van de Homepage tot de Contactpagina en alles wat daar tussenin zit: ik schrijf het voor je.
Je krijgt professionele teksten voor je hele website, in één batch. Maar dat niet alleen:
- Ik werk je menustructuur tot in de puntjes uit
- Ik help je met de logische opbouw van je online aanbod
- Je krijgt advies over de visuele content op je website
- Je ontvangt tips voor het verzamelen en plaatsen van reviews
- Ik geef advies over conversie: hoe zorg je ervoor dat je lezer uit z’n luie stoel komt
Zo verbeter je je site niet hier-en-daar, niet een beetje, niet uitgesmeerd over een jaar, nee: je gaat voor de grondige aanpak.
Elke pagina in dezelfde stijl.
Onderlinge samenhang.
Geen losse eindjes meer.
Alle copy honderd procent afgestemd op jou en je lezer.
Kortom: je krijgt een stevig fundament waar je geen omkijken meer naar hebt.
Dan zet je jezelf pas echt in de spotlights
Want je website is de startbaan én de landingsbaan voor al je activiteiten.
LinkedIn-bericht geschreven? Je verwijst naar de content op je nieuwe site.
Een nieuwsbrief verzenden? Je stuurt de lezer naar de landingspagina op je nieuwe site.
Netwerkborrel op de planning? Je pitcht je website – zonder rode vlekken in je hals.
Je websiteschaamte is voorbij
Je bent trots op je online presentatie. Je teksten vertellen precies wat je te bieden hebt en voor wie. En eindelijk – eindelijk – ben je af van dat beklemmende gevoel dat je copy niet matcht met de praktijk.
“Dus ik hoef helemaal niks te doen als ik jou inschakel?”
Bijna niks. Natuurlijk heb ik jou wel nodig als specialist op de inhoud.
Je kent je branche, je opdrachtgevers, je bedrijf. Daarom beginnen we met een uitgebreide briefing, waarin je me alles (nou ja, bijna alles) vertelt over jou, je potentiële klanten en je dienstenaanbod, over de uitdagingen die je tegenkomt en hoe je ze oplost.
Ik buig me vervolgens over de webteksten: de boodschap, opbouw, functie, navigatie, USP’s, de structuur, call-to-actions, aanbod, voordelen, H1 en H2 koppen, probleem-oplossing-combinatie, leesgemak, metadescriptions
en al die andere elementen die essentieel zijn voor een goede webtekst.


Ik verwachtte wel iets
Ik had al gehoord dat Tekstbestendig goed is, dus ik verwachtte wel iets. En ja, Ida is top! Ze neemt de tijd voor je, ze vraagt goed door en ze laat je nadenken over alle aspecten van je bedrijf.
Camiel Helming, groenexpert

Copy Compleet werkt zo
De aftrap
- We beginnen met een telefonisch kennismaking. Jij vertelt wat je nodig hebt, ik vertel wat ik voor je kan doen, we kijken of we door één deur kunnen.
- Klikt het? Dan ontvang je een projectvoorstel plus een voorlopige planning.
- Als je er een klap op geeft, plannen we de opdracht in. Je weet precies wanneer je je webteksten in huis hebt.
- Je betaalt mijn starttarief, zodat je een definitieve plek hebt in mijn balboekje. Het bedrag verreken ik met de eindfactuur.
De tweede afspraak
- In een telefoongesprek of een Zoomsessie nemen we je onderneming onder de loep: doelgroep, hun problemen en twijfels, jouw aanbod, de USP’s en ook je minpunten.
- Je krijgt een handig document om je voor te bereiden, zodat je het niet allemaal ter plekke op hoeft te lepelen.
Je hoort niks meer van me
Maar ik denk 24/7 aan je: dit is de fase waarin ik onderduik en je teksten schrijf.
Ik doe research naar je doelgroep en je concurrenten. Ik spit je branche door, ik houd je dienstenaanbod tegen het licht om álle voordelen boven tafel te krijgen en ik bedenk de structuur voor je webpagina’s.
Ik onderzoek de problemen van je lezers, hun motivatie om bij jou aan te kloppen (of niet), hun verwachtingen en hun twijfels, en hoe ze het liefst geholpen worden.
Ik zet jou op het podium: waarom ben jij dé partij om mee samen te werken, welke argumenten heb je daarvoor en hoe leg je je klant in de watten?
Verzamelen, schetsen, schrijven, structureren, herstructureren, nog meer schrijven, polijsten en in de was zetten – ik hou pas op als er een pagina staat waar niemand omheen kan.
Je snapt het: in die weken heb ik amper tijd om te eten.
En dan is het tijd voor een goed gesprek
- Eerst krijg je de conceptteksten. Je leest ze door en je noteert je feedback.
- We bespreken je terugkoppeling in een telefonische afspraak.
- Daarna mail ik de definitieve teksten, om te verwerken in je site.
Alle teksten ontvang je inclusief metadescriptions, call-to-actions, tekstopmaak, interne links en andere noodzakelijke webtekst-eigenschappen. Zo kun je ze gemakkelijk en efficiënt plaatsen.
“En wat maak je dan zoal?”
Allereerst ontwikkel ik een compleet framework voor je website. Je krijgt een uitgewerkte menustructuur, dus daar hoef je niet meer over na te denken. Je webbouwer kan er zo mee aan de slag.
Natuurlijk zorg ik voor een uitnodigende Homepage, waardoor je lezer met plezier doorklikt en verder leest. Je krijgt Dienstenpagina’s die je lezer zonder dwang sturen naar waar jij ‘m hebben wilt. Ik schrijf een Over-pagina die over je lezer gaat (ja, je leest het goed) en een Contactpagina zonder ballast.
En als je all the way gaat: Blogs om je expertise te onderstrepen, uitgeschreven Cases of een Portfolio met praktijkvoorbeelden en Reviews waar niemand omheen kan.
En dan:
- snappen je lezers in één keer wat jij te bieden hebt
- voelen je lezers zich aangesproken en begrepen
- kennen je lezers jou, nog voordat ze je gesproken hebben
Goede webteksten zorgen voor vertrouwen. En ze vergroten de kans dat je lezer doet wat jij wilt.
Maar dit krijg je ook
Opluchting, omdat je een monsterklus kunt overdragen.
Vertrouwen, omdat je een professional inschakelt.
Dansneigingen, omdat je website staat.
Schuif de meubels maar vast aan de kant.
Voor wie
Je bent ZZP-er of een kleine MKB-er. Je staat dicht bij je diensten of je producten. Sterker nog: je hebt je onderneming opgebouwd en je bent bepalend voor het bedrijf.
De allereerste teksten voor de website heb je misschien zelf nog geschreven, maar nu wil je een professionele, grote slag slaan. Want je hebt allang door dat een website veel meer is dan een verzameling tekst met beeldmateriaal en een contactformuliertje.
Opgeblazen gedoe? Daar hou je niet van. De nieuwe teksten moeten voelen als een goed gesprek tussen jou en je lezer. Gewoon, zoals je dat live ook doet.
Het liefst wil je naar je webbouwer gaan met de teksten kant-en-klaar onder je arm. Niks meer aan doen. Klaar is Kees.
Wat dat kost?
Dat ligt helemaal aan het aantal pagina’s dat je wilt laten schrijven.
Wil je 1, 2 of 5 dienstenpagina’s? Wil je ook een pagina met reviews en een Over-pagina? En lijkt het je handig dat ik óók je webbouwer brief, inclusief een finale check voordat je website live gaat?
Kan allemaal. Ter indicatie: voor een basic website (homepage, 3 longcopy dienstenpagina’s, over-pagina, contact) ben ik zo’n 10 dagdelen onder de pannen, à 400 euro per dagdeel ex btw. Dat is voor alle werkzaamheden: briefing, positioneringsadvies, research, strategie, frameworks, schrijven, schrappen, accentueren, advies voor pagina-opbouw en design, alle contactmomenten en de feedbackronde.
En jij hoeft geen webtekst te schrijven.
Vertel me wat jouw doelen, wensen en ideeën zijn.
En dan weet je al snel hoe we samen tot het beste resultaat komen. Je krijgt in ieder geval altijd een maatwerk prijsvoorstel.
Welke pagina’s je ook laat schrijven: je zit de komende jaren gebakken
- Je kunt zorgeloos de boer op
- Je straalt uit dat je een professional bent
- Je verwijst trots naar je website
- Je hebt teksten waar je op kunt bouwen
- Je website past precies bij wat je doet
Kortom: je legt de rode loper uit voor al je marketing. En weet je wat het mooiste is? Het kost jou maar een paar uurtjes.


Van citroen naar ananas
Nu ik met Ida samenwerk, ben ik eindelijk waar ik wil zijn. Haar tekstwerk is kraakhelder, laagdrempelig en meteen raak.
Eerlijk is eerlijk: het tarief was even wennen. Ida is niet de goedkoopste tekstschrijver. Maar wel de beste. Geef haar een citroen – en ze tovert ‘m om in een ananas.
Tom Sebastian, Beauty Business Coach

Veel meer dan teksten
Met Ida werken was een verademing. Down the line heeft ze teksten voor me geschreven, maar eigenlijk is het veel meer dan dat. Niet alleen staat mijn marketingverhaal op poten, ik weet ook hoe ik me richting de wereld moet uiten in wat ik doe. De gedachtengang die we samen ontwikkeld hebben, krijgt me al op het podium waar ik wil staan.
Maarten Raaijmakers, Tijd voor Team

En nu?
Nu gaat er waarschijnlijk van alles door je hoofd: Wel doen, niet doen, wanneer dan. Stel al je vragen aan mij, dan zorg ik voor de antwoorden.
Vul onderstaand formulier in, dan mail ik je voor een belafspraak. Liever direct mailen? Kan ook: ida@tekstbestendig.nl.
Meer weten?
Vul hieronder je gegevens in, dan plannen we een belafspraak of online call.
Je hoort binnen 2 werkdagen van me, tot dan!
