De Website-check: opsporingsdienst voor gemiste kansen

Je website staat live. Da’s mooi

Maar of je wel goed uit de verf komt? Je betwijfelt het. Je krijgt in ieder geval niet de reacties waar je op hoopte. 

Kom, stuur je website naar mij.
Dan weet je al snel hoe je ervoor staat.
Ik scan je site van kop tot staart en je krijgt een uitgebreide rapportage met advies

    De verbeterpunten vink je stap voor stap af.
    Lekker overzichtelijk.

    Als je naar je site kijkt, sta je niet te juichen

     

    • Je hebt een prachtig aanbod, maar dat komt online niet echt over
    • Je vraagt je af of je lezer jou wel begrijpt 
    • De homepage is geen fijne binnenkomer, geen visitekaartje – of zelfs een rommeltje
    • Alle informatie staat op je site, maar toch krijg je de simpelste vragen (“Het stáát er toch”, denk je dan)
    • Je voelt aan je water dat je site niet klopt, maar waar ligt dat nou aan?

    Of, als je al wat langer meedraait:

    • Je wilt je website opruimen en reorganiseren, maar je weet niet waar je moet beginnen
    • Je lanceert een nieuwe dienst, maar die past er eigenlijk niet meer op
    • Je bent je website ontgroeid, maar je weet niet hoe je ‘m weer laat matchen met je huidige situatie

      Samengevat: je straalt online niet uit wat je offline te bieden hebt. En je hebt geen idee hoe je dat moet fixen.

      Heel logisch

      Je kunt een flink eind komen met doe-het-zelven en je trouwe vriend Google. Maar het is net als met het leggen van visgraatparket: de essentie leer je niet in een filmpje. En dan moet je hulp inschakelen, voordat je alle planken finaal verzaagt.

      Precies daarom is er de Website-check.

      Hai, ik ben Ida. Copywriter

      Ik werk met ondernemers die zichzelf willen positioneren zonder verkoperig gedoe.

      Veel kleine bedrijven doen hun website het liefst zelf. Niks mis mee.
      Maar vaak laten ze een boel potentie liggen. Onbewust sturen ze de lezer de verkeerde kant op. Heel jammer en nergens voor nodig: er is zoveel winst te halen als je op tijd bijstuurt.

      Ida Sluiskes met laptop

      De Website-check: jij en je lezer op #1

      Hoe komt je website over, wat straal je uit? Is je boodschap duidelijk en zet je je deuren wagenwijd open? Matchen je webpagina’s met elkaar, met jou en met je lezer? En wat heb je per ongeluk over het hoofd gezien?

      Ik check het voor je. Met deze vragen, bijvoorbeeld:

        • Is je website met één blik te doorgronden?
          Want anders ben je je bezoeker in de eerste seconden al kwijt.
        • Staan alle pagina’s op precies de goede plek? 
          Logica, gebruiksgemak en overzicht.
        • Mist er nog een pagina, of moet je zelfs gaan uitbreiden?
          Compact is goed, maar je kunt ook te zuinig zijn.
        • Wat is must-know en wat is nice-to-know?
          Voorkom de Holle Bolle Gijs-valkuil. Je lezer wil niet álles weten.
        • Is de tekst visueel makkelijk te volgen?
          Lezers klikken je weg als ze moeite moeten doen.
        • Maak je goed duidelijk wat je aanbod is en voor wie?
          Of moet de lezer dat zelf uitvinden, met kans op ruis en een mismatch?
        • Is je design functioneel?
          Voorkom herrie, afleiding en prikkels. Daar hebben we de kermis al voor.
        • Wat is de rode draad in je testimonials? En in je blogs?
          En klopt dat met jouw boodschap? 
        • Passen tekst en beeld goed bij elkaar?
          Of vechten ze mekaar de tent uit?
        • Zet je je lezer op het podium, en niet jezelf?
          De Ego-scan. Soms pijnlijk, maar noodzakelijk.
        • Kan de lezer makkelijk rondsnuffelen?
          Maar zorg je er ook voor dat het niet bij kijken blijft?
        • Doen je buttons wat ze moeten doen?
          Verwachtingsmanagement. Heel belangrijk.
        • Kom je op Google een beetje gezellig voor de dag?
          De eerste indruk. Jasje goed, dasje goed – dat werk.

         

        Ik scan dit allemaal – en meer. En ik noteer meteen hoe het beter kan.

        Je krijgt een uitgebreid verslag

        Mijn feedback ontvang je in een pdf-document, inclusief handige screenshots, verbeteradviezen en zelfs verduidelijkende filmpjes als het nodig is. Je krijgt ook een to do-lijst: welke acties hebben voorrang en welke kunnen nog best even wachten?

        Want niet alles hoeft tegelijk. Stap voor stap is ook vooruitgang.

        Een paar weken later: sparren maar

        De feedback is geland en je hebt al wat aanpassingen doorgevoerd. Maar misschien zit je nog ergens op te kauwen. Of je wilt een nieuw idee voorleggen. Kun je allemaal kwijt in onze belafspraak. En, niet onbelangrijk: met dit gesprek voorkom je dat de Website-check onder op de stapel belandt.

        Handig om te weten

        Je krijgt:

        … geen nieuwe teksten. Toch copy nodig? Kijk dan even bij Copy Compleet of Sales Copy.

        … geen spellingscontrole en redactiewerk. De fouten die ik onderweg zie, meld ik natuurlijk, maar verder blijft de rode pen in m’n etui.

        … geen ja en amen. Je wereld kán een beetje op zijn kop staan, door de feedback en de frisse kijk op je website. Maar ik help je altijd om weer waterpas te komen staan.

        Ik zette me schrap

        Toen ik Ida vroeg wat ze van onze website vond, zette ik me schrap. Haar kritiek is zelden mals, maar altijd terecht en gefundeerd. “De site is als een wit washandje dat door de bonte was is gegaan”, zei ze. “Grijs dus”, voegde ze er nog aan toe. Ik moest hard lachen. Dat was de spijker op z’n kop. En hier was iemand die het gewoon even zei.

        Anna Wolthaus, Flipped professionals in learning

        De investering

        795 euro ex btw. De check is inclusief uitgebreide rapportage en een telefonische follow-up. Vooraf doen we een korte briefing, je vertelt me waarover je twijfelt en waar je tegenaan loopt – en dan zit jouw voorwerk er al op. Easy peasy.

         

        Met de rapportage ga je meters maken

        • Weg met de lucky shots: je weet precies wat je moet doen om je website stevig neer te zetten
        • Ruim baan voor je lezer: je legt de rode loper vanaf de homepage al uit
        • Schrappen doet geen pijn meer, want je kiest bewuster tussen hoofdzaken, belangrijke bijzaken en non-informatie
        • Geen Kip Zonder Kop-reparaties, maar verantwoord verbeteren
        • Je zet niet zomaar meer wat op je site, dus je straalt ook niet zomaar wat uit

        Kortom: je verbetert de belangrijkste basics van je website. Je bezoeker maakt sneller een keuze, omdat jij precies laat zien wat je te bieden hebt.

         

        Waarom je dit zelf niet kunt, zeg je?

        Je kent je website te goed. Je navigeert er zelfs geblinddoekt nog soepeltjes doorheen. Fouten zie je over het hoofd, je weet niet dat je ze maakt of je weet niet hoe je ze rechttrekt.

        Ik zie ik zie wat jij niet ziet, dankzij een flinke portie ervaring en m’n professionele bril.

        “Maar ik heb mijn site met hulp van een webbouwer gemaakt”

        Zelfs dan zit je niet per se safe.

        Ja natuurlijk: je hebt de functionaliteiten die je wilde, de afbeeldingen zijn geoptimaliseerd, updates en back-ups zijn geregeld, de look&feel past bij je, Google analytics is actief en de groene bolletjes van Yoast zijn ook op orde.

        Aan de achterkant van je website klopt ’t, en dat is ook goed. Maar je bezoeker zit aan de ándere kant. Ik ga in zijn schoenen staan, zet zijn pet op, ik kijk met zijn ogen en met de mijne.

        Als een mystery guest. Maar dan aangekondigd.

        Oké: hoe regel je dit?

        • Plan een belafspraak in mijn online agenda
        • Gaan we ervoor? Dan reserveer ik direct tijd voor jouw website. En je weet meteen wanneer het advies in je inbox zit
        • We prikken ook alvast een datum voor de telefonische follow-up
        • Je krijgt de factuur na ontvangst van mijn adviesdoc

        En dan?
        Dan kun je verder bouwen op een site die klopt. Doe die twijfels maar vast de deur uit.

        Plan je belafspraak in >>

        (En als de Website-check niet geschikt is voor je, adviseer ik graag wat je wél nodig hebt. Zonder wat voor verplichtingen dan ook.)

         

         

         

         

        Meer info nodig? Of even overleggen?

        Mag altijd. Mail me je vragen, dan zorg ik voor de antwoorden: ida@tekstbestendig.nl.

        Ida geeft vriendelijke feedback, met humor. Maar ze wees me heel duidelijk op mijn verbeterpunten. Vroeger wilde ik teksten vooral snel klaar hebben. Nu besteed ik meer tijd aan de vorm.

        Cindy Esseling, Veilig Verkeer Nederland

        Ida heeft gezorgd voor een frisse blik. Van een heleboel brij in mijn hoofd over wat ik precies allemaal doe, naar een duidelijk, krachtig verhaal.

        Annette Smits, Annette Werkt

        Vakkundig, verfrissend en betrokken, van begin tot eindresultaat van onze prettige samenwerking. Dank je wel Ida, voor het Tekstbestendig maken van mijn website.

        Ruben Lacet, Fotoatelier Achterhoek